آسیب های طلاق تنها محدود به محیط خانواده نشده و با
برای دریافت مشاوره در زمینهمشکلات کودکان طلاق در مدرسهمی توانید با مشاوران مرکزمشاوره روانشناسیحامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228و از تهران با شماره9092305265تماس بگیرید.
کودک دبستانی، در سنین 7 تا 9 سال، در فعالیت های مدرسه به فکر موفقیت و ارتباط سالم با همسالان خود هستند. کودکان طلاق با مقایسه کردن خود با دیگران، شدیدا دچار افت تحصیلی و اعتماد به نفس می شوند.کودکان طلاق به دلیل هیجانات متعارضی که احساس می کنند، نمی توانند عملکرد مثبت خود را دنبال کنند. در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقالهفرزندان طلاقرا مطالعه کنید.
کودکان دبستانی به دلیل صحبت زیاد از والدین و خانواده که از جانب مسئولان آموزش مطرح می شود، دائم با این علامت سوال در ذهنشان مواجه می شوند که چرا آن ها باید تافته جدا بافته باشند. به همین دلیل اگر دیگران هم آن ها را طرد نکنند، خودشان به گوشه گیری و انزوا روی می آورند و مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد.برخی از کودکان به دلیل مشکلات خلقی، نمی توانند نسبت به درس توجه کنند، حواسشان پرت است و با تنهایی خود سر می کنند. در این شرایط آگاهی مربیان از خصوصیات بچه های طلاق و آموزش صحیح به آن ها، باید در اولویت باشد. برای اطلاع بیشتر ازخصوصیات بچه های طلاقکلیک کنید.
شاید کودک بخواهد به طور مساوی در کنار هر کدام از والدین باشد اما این مسئله عملا ممکن نیست. جابجایی زیاد بین مکان های مختلف و عدم ثبات، باعث آشفتگی در برنامه ریزی شده و طبیعتا عملکرد مدرسه کودک را تحت تاثیر قرار می دهد. برای جبران آسیب های طلاق بر فرزندان و کاهش تنش های روانی کمک گرفتن ازمشاوره طلاقضروری است.
والدین باید نگاه و نگرش همسانی نسبت به مدرسه و تحصیل کودکشان داشته باشند. لازم است که آن ها، حتی با وجود مشکلاتی که بین خودشان دارند، درباره فرزندشان به نقطه مشترکی برسند. نباید طوری باشد که یکی از والدین نسبت به تحصیل سخت گیر و دیگری آسان گیر باشد، این مسئله باعث گرایش ناخواسته کودک به یکی از والدین شده و ممکن است دوگانه تصویر والد خوب و والد بد را برای کودک تداعی کند.
آگاهی مسئولان مدرسه نسبت به کودکان طلاق و سطح بالای درک آن ها از شرایط کودکان طلاق، اهمیت زیادی بر عملکرد کودکان طلاق در مدرسه دارد و از مشکلات کودکان طلاق در مدرسه می کاهد. اگر شاگردی دارید که والدینش جدا شده اند، بهتر است به نکات زیر توجه ویژه نمایید:
باید از تأکید بر تصویر کلیشه ای از خانواده بپرهیزند و انواع دیگر خانواده ها مثل خانواده های تک والدی یا خانواده های طلاق را نیز بدون هیچگونه سوگیری منفی یا مثبت بیان کنند. رویکرد مربیان آموزشی باید بدون هیچ احساس ترحم یا قضاوت باشد و در کمال احترام از بچه هایی که در این شرایط هستند بخواهند که خود را معرفی و درباره خانواده شان صحبت کنند (این مسئله باید کاملا داوطلبانه باشد و معلم به طور مستقیم از کسی این درخواست را نکند).
1- سعی کنید در برخی از دروس که مرتبط با مسائل خانواده هستند، درباره طلاق و دلایل آن صحبت کنید.
2- هرگز با ترحم به بچه های طلاق نگاه نکنید و نسبت به جدایی والدین نگاه مصیبت بار نداشته باشید.
3- باید مراقب باشید که فرزندانی که در آستانه طلاق والدینشان هستند، از این مسئله سوءاستفاده نکنند و معلم باید در این شرایط برنامه درسی عادی را برای او توصیه اما در ارزیابی، شرایط افسردگی کودک را در نظر بگیرد. برای اطلاع بیشتر ازافسردگی در کودکانکلیک کنید.
4- ممکن است برخی از کودکان خودشان بخواهند در مورد مسئله شان صحبت کنند، باید کاملا پذیرا باشید. حتی اگر در کلاس ریاضی یا علوم هستند.
5- اگر متوجه تغییرات شدید خلقی کودک شدید، حتما روانشناس یا مشاور مدرسه را مطلع کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینهمشکلات کودکان طلاق در مدرسهمی توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسیحامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره9099075228و از تهران با شماره9092305265تماس بگیرید.
منبع :
برخورد با شخصیت نمایشی | رفتار درست با اختلال شخصیت نمایشی
قصه گویی برای کودکان | مزیتها و روش صحیح قصه گفتن برای کودک
مشکلات مرتبط با تکالیف مدرسه را چگونه رفع کنیم ؟
مهارت تصمیم گیری درست | چگونه قدرت تصمیم گیری را زیاد کنیم؟
طلاق ,کودکان ,مدرسه ,مشکلات ,رفتار ,های ,کودکان طلاق ,طلاق در ,مشکلات کودکان ,در مدرسه ,نسبت به ,کنید مشکلات کودکان ,چگونگی رفتار مربیان ,برای اطلاع بیشتر ,منبع مشکلات کودکان
درباره این سایت